29 Kasım 2009

Hani Total Futbol?



Bursa; karşısında futbol karakterini, mücadeleyi, takım ruhunu ortaya koymayan/koyamayan G.Saray'ı bulunca affetmedi. Bayram zehir olma yolunda ilerliyordu ki Kasımpaşa yetişti imdadımıza ve puan farkının açılmasını ve moral çöküntüsünü biraz olsun engelledi. Neredeydi peki o 90 dakikasına doyamadığımız, diğer maçını sabırsızlıkla beklediğimiz G.Saray. Panik havasıyla yazmıyorum bu yazıyı. Manisaspor'a kendi evinde puan kaybetmek, Bursaspor'a yenilmek dünyanın sonu değil tabii ki. Ama bu teknik kadroyu hakediyor mu futbolcular. F.R. ın J.N. in oturtmaya çalıştığı sisteme ihanetmi ediyorlar yoksa.

F.Bahçe'ye yenilince gereksiz panik oluştu G.Saray'da. Teknik ekibimizde bile gözüktü bu panik. Zira hoca bazı değişiklikler yaptı oyun sisteminde, oyuncularına güvenerek! Ofansif futbolun hakkını veren bu takım her ne hikmetse defans kurgusunu, orta sahada mücadele vermeyi bir türlü oturtamıyordu. M.Topal, M.Sarp, B.Özbek 3 lüsünü kurcalamak lazım. M.Topal diğerlerine nazaran kolay kolay pozisyonunu kimseye kaptırmaz. B.Özbek ilk 11 de kendisine zor yer bulur, rotasyon oyuncusu olarak kalır yedek kulübesinde. M.Sarp'a gelirsek eğer sezon başında beni çok şaşırtmıştı, çok şey kattığını düşünüyordum takıma. Ama nedense her geçen gün birşeyler eksildi futbolundan. İlk önce pas verebileceği birilerini göremeyince, iki elini yanlara açarak "oooooooooo kime vereyim pası abicim" tavırları takındı. Ben de bu tavırlara takıldım. Son 3-4 maçta ise sisteme ihanet eden futbolculardan biri olarak görüyorum kendisini. Ofansta sorun yok fakat G.Saray'ın sorunu bu bölgede değilki. Herneyse hocamızında bunları gördüğünü varsayarak Elano, Ayhan ve Arda 3 lüsünden 2 sini bu bölgede Barış ve Mustafa yerine kullacağını düşünüyorum. Ayhan'ın paslaşmalarına kızsakta yaşına rağmen mücadele gücünü ve Bursa maçından önce koridorda ilk 11 e hitaben söylediği "daha agresif" lafını en çok kendisine yakıştırıyorum. Ayhan gibi bir profesyonelden en iyi şekilde yararlanmalı Topal, Sarp, Özbek 3 lüsü. Öğrenecekleri çok şey var daha.

Hocanın Hollanda'ya gitmesi, takımın başında olmamasını umursamıyorum açıkcası, J.N. in O'nun diğer yarısı olduğunu düşünüyorum. Takım mücadele etmeyince F.R. da olsa klübede elinden birşey gelmezdi. Ben şampiyonluk ve bu takım hakkında konuşmak için bile henüz erken olduğunu düşünüyorum. 20+ maç yapılmış olabilir. Bu ekiple uzun vadeli düşünüyor G.Saray, asla sorgulamıyor teknik ekibi. O yüzden medya, rakipler hatta ve hatta kendi taraftarımız bile boşyere sorgulamasın "eee hani total futbol" diye. Ben sezon arasının G.Saray için ilaç olacağını düşünüyorum. Nasıl sezon başında bu takıma doyamıyor ve h.sonunu bekliyorsam, sezon arası kampınıda beklerim. Oyun sisteminin oturmasına, Elano'nun adapte olmasına, belki 1-2 takviyeye Antalya'da başlayacak olan kampta çok ihtiyacımız olacak.

GialloRosso

Hiç yorum yok: