11 Aralık 2009

Gün Ola, Harman Ola...



Maçın üstünden neredeyse 6 gün geçti. Ne yalan söyleyeyim İ.B.Belediye’nin bizden puan alabileceği aklımın ucundan bile geçmemişti. Belki bunun şoku, belki tribünün hali, belki de maçtan sonra okuduğum medya edepsizlikleri ve bunların yansımalarını barındırmaya başlayan bloglar yazmamı engelledi. Aslında başladım parça parça yazmaya ama herkes başladı hocayı takımı parçalamaya, ben çekildim aradan. Şimdi sular duruldu. Zaten akşam maçta var, yenersek ne ala. Yoksa görün şenliği siz.

Çok fazla şaşırmamak lazım, futbol kültürümüz “0” bizim. Evet, bildiğin sıfır! Bu ülkede halen Rıdvan’a, Bülent Tulun’a maç yorumu yaptırılıyorsa ve halen Hakan Ünsal, Selçuk Yula, Hıncal Uluç vs. futbol yazıyorsa bu ülkenin futbol kültürü olduğundan kimse bahsedemez. Eee tabii bu kadar göz önünde olanlar böyleyse, taraftar profilini siz düşünün. “Hoca değil” denildi F.Rijkaard’a futbol ulemaları tarafından. Ne denir ki bunun üstüne. Sistemden mi bahsedilir, yoksa Keita’dan mı?

İnadına sabrediyorum bu takıma, teknik ekibe. Gerçi sabredecek bir durum da yok ortada. İlk seneyi gözden çıkarmıştım, yönetimin hoca konusunda ciddi bir hazırlığı olduğunu duyduğumda. F.R. açıklandığında herkes gibi bende inanamamıştım. Şimdi "hoca değil" diyen basın gibi. Ama hoca içinde az üzülmedim, bu taraftara bu medyaya bu yönetimlere baktığımda. Asıl sorun Türkiye'ye kaliteli hoca gelmesinde değil, diğerlerinin kalitelerinin düşük olmasında. Ben Rijkaard'la 5 seneye razıyım artık. Hele o maçtan sonraki açıklamalarını dinledikten sonra.Sonsuz kredisi vardır gözümde bu teknik ekibin ve onları getirecek vizyona sahip yönetimin.

Evet futbol yazamıyoruz bu çarpık düzenden.
Nasıl ulemalar “Hoca Değil” diyebiliyorlarsa, bunları yazanlar da “Adam Değil” diyebiliyoruz sadece Ahmet Çakar’a nazire yaparcasına.

Ye babam ye ye kalmasın,
Fakir ekmek de almasın,
Dünyayı yesen doymazsın,
Sabır ola sarman ola.

Gün ola harman ola,
Sabır ola sarman ola...

Kapanışı Erkin Baba'ya ayırdım, ne kadar da haklı.

GialloRosso

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Galip geldik ya valla çok mutluyum :)

GialloRosso dedi ki...

:)))))))) Ben daha çok parantez koydum.

Sağ üst köşede "Dinle" var hani, çalıştırıp alttaki sözleri üstüne okuduğunda daha da mutlu oluyosun. Tavsiye ederim. :)

Kırmızı Adam dedi ki...

Dusurme omuzlarini, ayaktayiz dimdik. :) Haftaya Gencler'e cakar, ya lider ya ikinci bitiririz ilk yariyi...

GialloRosso dedi ki...

Bal damlıyo ağzından. :)
Valla liderliği değil de, devre arasını bekliyorum ben. Hoca şahlandıracak bu takımı.