17 Aralık 2009

110 e Lode!!!



Blogda yer vermedim pek ama Galatasaray’dan sonra 2. takımım diyebilirim Milan için. Zaman ayıramıyorum maçlarını izleyip burada yorumlamaya. Bazen önemli maçlarını ama genelde Serie-A maç tekrarlarını takip edebiliyorum. Keşke bu blog olayları öğrencilik yıllarımda ortaya çıksaydı. O zaman gösterebilirdim uslanmaz bir “Milanista” olduğumu.

Başlıkta gördüğünüz gibi Milan 110 yaşında artık. İngiliz Herbert Kilpin ve Alfred Edwards tarafından 18 Aralık 1989 da "Milan Kriket ve Futbol Kulübü" adıyla kurulmuştur. Aynı Ali Sami Yen gibi Herbert Kilpin’de klüpte her görevde bulunmuştur. İtalya’da Torino ve Genoa’dan sonra 3. klüp olarak kurulan Milan bugün istisnasız İtalya’nın en büyüğü, dünyanın da en başarılı klüplerinden biridir.

Milan’a olan sevgim, çoğu 30+ yaşlardaki erkekler gibi 80 lerin sonu 90 lı yılların başlarına denk gelir. Evet o meşhur takım. Tek nefeste tam kadro sayardım. O efsane takımdan farklı birisine sevgim vardı hani şu anda hayatımın anlamı Galatasaray’ımın başındaki hoca Frank Rijkaard. Diğerlerinden farklı dediğim bütün herkesin dilinde Ruud Gullit ve Marco Van Basten ağır basardı o meşhur Hollandalı üçlüden. Sacchi’nin efsane olan bu takımının Viyana’da ki Şampiyon Klüpler Kupası Finalindeki Benfica maçını kotaran ve maçın yıldızı olan F.Rijkaard diğerlerinden sıyrılmıştı benim için. Yıllar yıllar sonra bu efsane adamı Türkiye’de görebilmek büyük gururdur benim için.

Daha sonra bu finalin hatıra atkısı hediye olarak gelmişti bana, Renkleri solsa da en önemli atkılarımdandır. Zaten 90 ların başlarında Milan’la, sonlarında ise Galatasaray’la futbol konuşmalarına, futbol aşkına, kupalara, şampiyonluklara en doğrusu winner olmaya ambargo koymuştum. Bu şekilde de devam eder diye düşünmekteyim. Nice 110 lara Milan, bizimde 6 senemiz kaldı şunun şurasında. :)


GialloRosso

Hiç yorum yok: