23 Ekim 2009

PARÇALI & ÇUBUKLU?



Aşkın tanımı yapılamaz ya hani, bende G.Saray-F.Bahçe derbisinin nasıl bir şey olduğunun tanımını yapamayacağım. Kim ne derse desin; bu maçlarda çok fazla futbol oynanmayabilir, maç harici her şey tartışılabilir ama bence (Real-Barça) (Glasgow-Celtic) (Milan-İnter) (United-City) (Lazio-Roma) vs. diğerlerinden çok çok özeldir. 1 hafta maçtan önce, 1 hafta maçtan sonra olmak üzere hayatı durdurur. Bakın dün her iki takımın da Avrupa mücadelesi vardı ama 7 den 70 e herkes haftasonunu konuşuyordu.
- “Galatasaray parçalıyla gelir.”
- “Morla gelsenize.”
- “Umarım hoca Arda’yı sola çeker.”
- “Alex oynar inşallah.”
- “Linderoth bi yarım saat oynasa bari.”
- “Lugano oynar mı ki?”

Bu biraz taraftarın mottosuyla da alakalı aslında. G.Saray seyircisi 9 senedir gelmeyen Kadıköy galibiyeti yüzünden bu maça takıntı yaptı bu kadar. Yoksa çoğumuzun aklında Uefa kupası maçı F.Bahçe maçından çok daha önemlidir. Sen “6” atmış olabilirsin ama hayat boyu bunu söyleyerek hatırlatmak zorundasın senin takımını tutmayanlara, oysa ki benim G.Saray’ın Avrupa başarısıyla alakalı bir şey söylemeye ihtiyacım yok. Hem bir sonraki maçta biz de 2 golle yenip aynı puanı almadık mı? Sonuçta derbidir ama kesinlikle sadece araçtır, amaca giden yolda…

Maç ile alakalı ise benim tek kafama takılan, C.Daum’un uzun yıllardır soluduğu bu mücadelede F.Rijkaard’ tan biraz daha avantajlı oluşu. “Hocamız ne derbiler gördü bee” mantığı bizi bir yere götürmez fakat ben hocamıza çok güveniyorum. Bu maçla alakalı değil tabii ki. Türk futbolunun ve 3 büyüklerin en büyük sorunudur aslında sabır. G.Saray’ın bu sabrı göstereceğine inanıyorum ya da inanmak istiyorum. Bu sabır kelimesi derbinin de anahtarı diye düşünüyorum. Bence maç ilk 30 dakikada şekil alacaktır ki ben G.Saray’ın bu bölümde 1 gol bulacağını düşünüyorum. Sabır bize burada gerekiyor. Daum’un, maç başlar başlamaz takımını üzerimize saldırtacağını düşünmüyorum. 2. yarı oyuncu değişiklikleri konusunda yine F.R. avantajlı fakat korkum oyunun sonlarınadır. G.Saray kalite olarak F.Bahçe’den 2 gömlek üstün fakat mücadele olarak oldukça geride. Bu maça özel bir motivasyon oluşursa işin rengi değişebilir.

İlk 11 lere değinirsek F.Bahçe’nin kadrosunun şekillenmediğini görüyoruz. Bilerek yapıldığını düşünmüyorum ama maça tam kadro çıkacaklardır. Mücadele kabiliyetleri çok yüksek ve topu ayaklarında tutabiliyorlar aynı G.Saray gibi. G.Saray’da kimin oynayıp oynamadığı beni ilgilendirmiyor bu maçı kafasında alabilecek kim varsa oynayabilir. H.Kewell’ı ilk 11 düşünmüyordum fakat dün geceki performansıyla hak ettiğini düşünebilir hocamız. Defans kurgusu olarak F.Bahçe çok üstün fakat G.Saray’da bu forvet hattı varken defanslarına bu kadar güvenmelerine şaşırıyorum. Sağ kanatta Keita’yı, solda ise Arda&Kewell’ı düşündükçe maçın biran evvel gelmesi için sabırsızlanıyorum. Derbidir sonucunu kimse tahmin edemez ama yinede G.Saray’ın bu maçı kaybedeceğini sanmıyorum. “Fener Şansı” diye bir deyim oluştu artık bizim taraftarda, o şansı kırmak dileğiyle. Slogandan geri kalmayalım “Parçalı Parçalar”…

GialloRosso

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Gökmen sana katılıyorum. Katılmadığım bir konu var oda tahmini kadro dizilişi. burada gökhan zan'ı görmek istemiyorum. ara transfer döneminde popescu kalitedinde bir stoper almak gerektğini düşünüyorum. Aslanlara güveniyorum. Can

GialloRosso dedi ki...

@ Sevgili Can farkındaysan bu maç ara transfer döneminden önce :)